Skip to main content

 WZC kijkt tevreden terug en bouwt verder

Op maandag 27 oktober waren 47 leden aanwezig om de terugblik van het bestuur op het seizoen 22-23 te horen en te zien. Scheidend voorzitter Antoine Sonnega leidde de vergadering zoals hij al 7 jaar met verve had gedaan, geholpen door de, zorgvuldig door secretaris Lijndert Liefers, voorbereide stukken.
Algemene mededelingen Na de algemene mededelingen over accommodatiebeleid in de Gemeente Heerde en extra aandacht voor het rookbeleid werd uitgebreid stilgestaan bij de nieuwe structuur en organisatie. Waarbij de vele vrijwilligers meer ruimte en verantwoordelijkheden krijgen en kunnen rekenen op facilitering vanuit het bestuur voor de zaken waar men niet zelf of onderling een beslissing over kan nemen. Ook het EHBO-beleid wordt aangepast, waarbij elk elftal een EHBO-kit krijgt en vrijwilligers in de gelegenheid worden gesteld om een EHBO-cursus via WZC te volgen.
De penningmeester aan het woord Penningmeester Johan Nijmeijer die het stokje vorig jaar heeft overgenomen van nestor Jan van Weert gaf een zeer duidelijke presentatie over de cijfers. De posten die er aan de opbrengsten en uitgaven kant uitsprongen werden toegelicht, waarbij met name de kantine- en sponsoropbrengsten opnieuw belangrijk bleken in het positieve resultaat, een stuk hoger dan begroot. Johan kon dan ook op goedkeuring rekenen van de kascommissie namens Winfred Moeliker en het bijbehorende verlenen van decharge én op applaus van de aanwezige leden.
Op het jaarverslag van het bestuur kwamen geen vragen of opmerkingen.
Vrijwilligersbeleid Vrijwilligerscoordinator Hans Doornink deed vervolgens verslag van zijn bevindingen, visie en gezette stappen. Begonnen bij de kantinecommissie en de onderhoudscommissie, omdat daar het meest behoefte is aan extra vrijwilligers. Hans houdt ervan om mensen op een positieve manier tot elkaar te brengen en ze aan te sporen om iets voor de vereniging te doen, niet vanwege een eventuele boete of afkoop of vanuit een verplichting. Een op een eerdere ledenvergadering aangekondigde verplichting voor elk spelend lid om minimaal 8 uur vrijwilligerswerk te verrichten per seizoen of anders 50,00 meer contributie te betalen is daarmee vooralsnog van de baan.
Lijndert presenteerde vervolgens de aangepaste statuten en het aangepaste huishoudelijk reglement, noodzakelijk vanwege extra eisen vanuit de Wet Bestuur en Toezicht Rechtspersoon (WBTR).
Verdere verduurzaming door aanschaf LED-verlichting en warmtepompen Na de duurzame verbouwing in 2021 presenteerde bestuurslid accommodatiezaken Dick Nieuwenhuis namens de duurzaamheidscommissie bestaande uit Alexander Kwakkel, Frans Stijf, Wim Eilander, Evert Steenbergen en Aad Eilander de plannen voor aanschaf van LED-verlichting en warmtepompen die zullen leiden tot extra besparingen op de energiekosten en verhoging van het speelcomfort op en rond het veld en in het clubhuis. Er zijn meerdere offertes opgevraagd en de definitieve opdrachten zullen zsm worden verstrekt. Er komt LED-verlichting op veld 1 en veld 3 en enkele lampen van veld 1 verhuizen naar veld 5. Met de warmtepompen kunnen de kantine, de keuken en de bestuurskamer extra worden verwarmd maar ook gekoeld. Nadat het totale kostenplaatje was toegelicht nam Wim Eilander ineens het woord en kwam samen met Alie Horst en Alexander Kwakkel met een geweldige verrassing…een cheque van 15.000,00 en 10.000,00 namens de Supportersvereniging en De Oliebol/Zomerfeest commissie. Dick nam de cheques met beide handen aan met de rest van het bestuur, in het bijzonder de penningmeester, met een brede glimlach op de achtergrond.
Benoeming leden van verdienste Altijd een feest als er leden die enorm veel voor WZC hebben gedaan en nog steeds betekenen in het zonnetje worden gezet. Dit keer werden Wim Eilander en Evert Steenbergen benoemt tot leden van verdienste.
Wim Eilander & WZC:
  • Jarenlang elftalleider van WZC 1, meer dan 15 jaar. Hij was ook leider tijdens laatste kampioenschap bij sv Marknesse
  • Voorzitter supportersvereniging
  • Zomerfeest organisatie
  • Opbouwen reclameborden rondom veld
  • De Oliebol, beslagmaker
  • Actief in de onderhoudsploeg
  • Meer dan 15 jaar lid van de sponsorcommissie
Evert Steenbergen & WZC
  • Zomerfeest organisatie
  • Elftalleider geweest, ook een keer bij WZC 1. Hij is de ongeslagen leider van WZC 1 (enige wedstrijd KHC 1 uit 😊)
  • Jarenlang actief in de onderhoudsploeg, stroom/elektriciteit
  • Maandagmorgen ploeg
  • Scorebordbediening bij thuiswedstrijden

Beide mannen kregen de felicitaties en een bos bloemen van Bert Jager namens het bestuur. En natuurlijk een hartelijk applaus van alle aanwezigen.

Verkiezing bestuursleden Tot slot vlak voor de rondvraag een ander belangrijk agendapunt: de wisselingen in het bestuur. Antoine Sonnega geeft na 7 jaar de voorzittershamer over aan Dick Nieuwenhuis na goedkeuring van de aanwezige leden. Dick bedankte namens het bestuur Antoine hoe hij in die 7 jaar WZC heeft geleid met als resultaat een gezonde club met één van de mooiste sportparken op de Veluwe. Dick bedankte Antoine met een persoonlijke fles wijn en Lijndert overhandigde namens het bestuur twee attenties en was er een boeket voor Ilona, steun en toeverlaat zoals Antoine op mooie wijze in zijn dankwoord benadrukte. Omdat Dick Nieuwenhuis de rol van bestuurslid accommodatiezaken verruilt voor het voorzitterschap is daar een vacature ontstaan. Naast de vacature PR, Sponsoring en Activiteiten die er al een tijdje is. De vacature bestuurslid VTC is nu ingevuld door Allart Veldkamp die unaniem door de aanwezige leden werd gekozen. Vanuit de zaal werden terecht zorgen uitgesproken over het feit dat bijna alle bestuursleden hebben aangegeven in principe tot de volgende ledenvergadering in november 2024  hun rol te willen vervullen. Alleen de penningmeester Johan Nijmeijer staat nog tot en met 2025 genoteerd. Dus een dringend beroep op alle leden om mee te denken en te zoeken naar bestuursleden die onze mooie club willen leiden samen met de vele vrijwilligers

Na de rondvraag konden alle aanwezigen eindelijk een drankje nemen aan de bar ter afsluiting van een geslaagde ALV.

Alle foto’s zijn gemaakt door Vakfoto Henri van der Beek, Klapperdijk 13 in Wapenveld. Dank weer Henri!