Skip to main content

Albert Heijn straatvoetbal bij WZC weer een succes

Woensdagmiddag 5 oktober waren veel kinderen aanwezig bij het Albert Heijn Straatvoetbal op Sportpark Monnikenbos. De activiteitencommissie van WZC had voetbalveldjes uitgezet alle voetbalwedstrijdjes op één middag te laten spelen. Na afloop konden we terugzien op een prachtige dag met leuk spel en droog weer.

Alle kinderen van de basisscholen waren uitgenodigd om mee te spelen met het Albert Heijn straatvoetbalfeest. Lekker ouderwets partijtje spelen waarbij de kinderen sportief speelden, begeleiders alleen maar de stand bij hoefden te houden. Michel en Klazina van ’t Hul, Jorien Wensink, Sandra in ’t Anker, Brenda Grolleman, Dianne Rorije, Hermen Rorije en Aad Eilander leiden alles in goede banen en kregen de complimenten van ouders en opa’s en oma’s langs de lijn.

Mooi dat de kinderen lekker buiten zijn, lekker in beweging en dat bij een heerlijk temperatuurtje. Bij de 6 tot 9 jarigen waren de voetballertjes aangemeld onder de namen Team Blauw en Oranje, scorende Parel, de Knaller. Uiteindelijk stonden Team oranje en FC Lichtjes in de finale. Deze werd verlengd met een strafschoppenserie waarbij de Lichtje stonden te juichen na het secure mik-werk in de strafschoppenserie.

Tussen de bedrijven door kon er ouderwets gesjoeld worden en dat was een welkome aanvulling op het programma.

Bij de 10 tot 12-jarigen waren de namen van deelnemers De Parel 7, Frikandellenbroodjes en het afwezige Barcelona. Na spannende voorronden werden de eindwedstrijden gespeeld. In de finale was het team van De Padden met 1-0 in de slotminuut net iets beter dan FC Jack & Jones en kregen de spelers van De Padden een fraaie standaard met de tekst winnaar Albert Heijn Straatvoetbal.

Het mooiste van vandaag waren de blijde gezichtjes van de kinderen, die een leuke middag bij WZC beleefden. Terwijl de moeders af en toe vroegen of het lang duurde kreeg de jeugd de energie nauwelijks op. Of je nu goed kon voetballen of wat minder speelde, het maakte deze middag niet zo veel uit. Albert Heijn zorgde ervoor dat het talrijke publiek en de deelnemers werden verwend met hun nieuwe product, het verse chocoladebroodje in twee varianten.

Met dank aan Gradus Dijkman mogen we weer prachtige foto’s bewonderen.

Klik hier voor de foto’s